(auf Deutsch findest du unten :)
Every year during the winter semester the International Student Representatives (ASV) are chosen, in a presential election conducted by the election comitee of the Student Parlament (StuPa). This year, due to the corona pandemic, the election was shifted to the beginning of the summer semester, and will be conducted exclusively per post. Your vote is very important to guarantee that our international community will be well represented in the upcoming year, so we encourage you to take a look at the list of candidates (by clicking here) and registering as a voter! The voting process is simple and free of charge, here you can find a step-by-step.
Step 1: Register to vote
In order to vote, you need to request that the voting documents be sent to you. This is done by filling this short form (which you can download by clicking here) and sending it by email to wahlausschuss@stupa-oldenburg.de.
The form does not need to be printed, an online signature is sufficient. Make sure to add your correct personal address, since the voting ballot will be sent to the address written in the form. The deadline for sending the request is the 12.04.2021, but make sure to send it as soon as you can in order to avoid delays!
If this step is done correctly, you should receive a confirmation email from the Election Comittee, and the letter with the voting documents should arrive in your post box within the next few of days.
Step 2: Vote
Votes are meant to be secret, so make sure to open the letter and fill your vote privately. When opening the letter, you should see the following items:
- The Stimmzettel. This is where you will cast your vote. Indicate the candidate you want to vote by crossing the circle next to the name of the candidate. You only have one vote, so dont cross more than one candidate!
- The Red Envelope. After indicating your vote, fold the Stimmzettel and place it inside of the red envelope. The envelope comes with a self adhesive band, so simply peel the white tape on the envelope and seal it.
- The Wahlschein. This is a file containing informations about the election, and confirming your name and immatriculation number. In the section named Erklärung, you confirm that you have filled the Stimmzetel privately. Don't forget to date and sign it over the line!
- The Brown Envelope. This envelope will be used to send your vote to the Election Comittee. There is no need to buy a stamp for it: the postal costs will be payed by the receiver, i.e. the University. Simply place the Red Envelope (containing your sealed vote) and the Wahlschein inside of the brown envelope, and you will be ready for the final step!
Step 3: Send your Vote
This is the final step. You can send your vote by making use of a Briefkaste, i.e. a mailbox. These are readily avaliable throughout the city. One of those can be found in front of the bus stop at the Campus Haarentor (on the side of Combi). You can also use the mailbox map on the Deutsche Post website to find one next to you. Simply drop the brown envelope in one of these mailboxes. Alternatively, you can also bring your envelope to a Postal station from the Deutsche Post. Your vote must arrive before the 30.04.2021 in order to be counted, so its best to send it early!
And that is it! After doing these 3 steps, you will have sent your vote to the international student representative election, and will be helping us build a more representative group. If you have any questions about the voting process, feel free to contact us at hgas@uol.de!
(und jetzt auf Deutsch :)
Einmal pro Jahr im Wintersemester werden die Ausländische StudierendenVertreter (ASV) zusammen mit die Studierenden Parlament (StuPa) gewählt. Dieses Jahr würde die Wahl zum beginn des Sommersemesters verschoben, und wird als reine Briefwahl stattfinden. Deine Stimme ist sehr wichtig, um eine gute Vertrettung unsere internationaler Gruppe zu gewährleisten. Werfe ein blick an die Kandidatliste (hier clicken) und melde dich für den Briefwahl! Wählen ist einfach und kostenlos. Es funktioniert so:
Schritt 1: Anmeldung
Um die Wahlunterlagen zu bekommen, muss man erstmal die Zusendung beantragen. Man füllt dieses Formulär aus (hier erhaltlich) und sendet per email an wahlausschuss@stupa-oldenburg.de.
Das Formulär kann bequem online ausgefüllt werden, drucken und scannen ist nicht erforderlich. Passe auf die Angaben auf, da die Unterlagen zu die angegebene Adresse zugeschickt werden. Die Briefwahlantrag muss bis spätestens an der 12.04.2021 eingereicht werden.
Schritt 2: Wählen
Nach ein paar Tage bekommt man per Post die Wahlunterlagen. Da findet mann die anweisung, wie das Wahlprozess funktioniert. Wichtig ist, deine Stimme eigenhändig und unbeaufsichtig zu geben! Falls du fragen über die Unterlagen hast, melde dich gerne bei uns unter hgas@uol.de oder bei der Wahlausschuss unter wahlausschuss@stupa-oldenburg.de.
Schritt 3: Wahlunterlagen schicken
Die Porto für die zusendung der Unterlagen wird bei der Uni bezahlt, dass heißt, es bestehen dir keine Kosten. Du kannst den Brief in eine Briefkaste der Deutsche Post werfen, die überall durch die Stadt zu finden sind. Beispielweise findet man so eine Briefkaste im Campus Haarentor bei der Universität bushaltestelle, im Richtung Combi. Eine Karte mit Örte, wo man solche Briefkasten finden kann, findest du hier. Alternativ kannst du den Brief in eine Deutsche Post filiale abgeben. Die Unterlagen müss der Wahlausschuss bis zur 30.04 bekommen, dann lieber früh abschicken.
Und das wärs! Nach diese 3 Schritte, hast du deine Stimme abgegeben, und damit geholfen, eine gute Vertretung unsere Gruppe zu fördern :)
Comments